17.06.2016
«Коли питання стосується економічної децентралізації, справа не у політичній волі, а у зацікавленості, куди будуть спрямовані ресурси»
Версія для друкуВерсія для друку

йшлося під час регіональної платформи у Миколаєві в рамках проекту ПУЛЬС

8 червня у Миколаївській міській раді відбулося засідання регіональної платформи у рамках проекту ПУЛЬС на тему: «Посилення конституційно-правового статусу місцевого самоврядування шляхом прийняття змін до Конституції».

Участь в обговоренні перспектив децентралізації у Миколаївській області взяли Миколаївський міський голова О.Сенкевич, представники міської ради, народний депутат України Т.Кремінь, керівник апарату ОДА А.Ничипорчук, виконавчий директор Миколаївського РВ АМУ Т.Яблоновська, експерти, регіональний консультант Асоціації міст України з правових питань в рамках проекту ПУЛЬС В.Бойко.

Відкриваючи захід, міський голова Олександр Сєнкевич відзначив, що місцеве самоврядування – це особлива публічна влада, найближча до людей, і саме від неї залежить соціально-економічний розвиток міст та територіальних громад. "Проведення зустрічі представників органів місцевого самоврядування з народними депутатами України, науковцями і представниками галузевих інституцій для нас, міських голів, надзвичайно важливе. Разом ми будемо шукати шляхи розв’язання існуючих проблем. В Україні закладено засади місцевого самоврядування, прийнято низку необхідних нормативно-правових актів, проте хід впровадження децентралізаційних реформ вказує на необхідність прискорення внесення змін до Конституції", - переконаний міський голова Миколаєва.  

 

Директор інституту державного управління ЧДУ ім. Петра Могили Володимир Ємельянов підкреслив, що найголовнішим з елементів децентралізації влади є об’єднання територіальних громад, та розповів, у чому саме він вбачає необхідність децентралізації: "Ми досі живемо в старій радянській системі управління, де фактично є обмежувальна і репресивна машина, і це, насамперед, концентрація влади в адміністраціях, передача фінансів до центру, а потім їх перерозподіл, стовідсоткова залежність місцевої влади від центральної, розбалансованість системи місцевого самоврядування. Хоча в Україні прийнято необхідні базові нормативні акти, ратифіковано Європейську Хартію місцевого самоврядування, більшість територіальних громад за відсутністю матеріально-технічної бази не спроможні виконувати всі повноваження органів місцевого самоврядування".

Експерт повідомив, що за 23 роки кількість сільського населення скоротилася на три мільйони осіб, кількість населених пунктів – на 360 одиниць, а кількість рад збільшилася на 1067. Це свідчить про розбалансування системи місцевого самоврядування. Від 70% до 90% сільських, селищних рад дотаційні. "Реформа з децентралізації іде несистемно, одне лише створення об’єднаних територіальних громад ні до чого не призведе. Бо подальше реформування включає в себе відповідні зміни до Конституції України, прийняття нових законів…", -зазначив В.Ємельянов.

Народний депутат Тарас Кремінь вважає, що наступним кроком має стати створення Асоціації об’єднаних територіальних громад: "Поява Куцурубської територіальної громади – це великий позитив, із великим задоволенням я спостерігаю за тим, як ведеться робота зі створення об’єднаної територіальної громади Баштанщини, активно над просуванням адміністративних реформ працює Олександр Сєнкевич, аналогічна ситуація у багатьох районах області. Поява Асоціації,  яка крім іншого буде надзвичайно ефективною в обговоренні законодавчих ініціатив та регуляторних актів, є вкрай важливою". 

Парламентарій застеріг від виникнення ситуації «всенародного одобрямсу» і розповів, що на його думку, підтримка з боку громадського сектору має стати одним з рівнів співробітництва органів місцевого самоврядування та органів державної влади: "Після Революції Гідності громадське середовище в Україні стало абсолютно іншим. Ми бачимо безліч асоціацій учасників АТО, організацій вимушених переселенців, ради волонтерів, людей, які тримають руку на пульсі країни. Ми повинні їм довіряти, бо слід говорити не лише про економічну децентралізацію, а й про децентралізацію ініціатив".

Олександр Сєнкевич вважає, що на рівні найменших територіальних одиниць  досі немає розуміння, навіщо їм та децентралізація: "Мені іноді здається, що всі свої провали та негаразди ми виправдовуємо відсутністю політичної волі. На мою думку, політична воля, це коли треба підвищувати економічно необґрунтовані тарифи, чи приймати рішення перед виборами цього не робити.  А коли питання стосується економічної децентралізації, справа не у політичній волі, а у зацікавленості, куди будуть спрямовані ресурси".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всі новини