02.06.2016
Адміністративні послуги та електронне врядування
Версія для друкуВерсія для друку

засідання стратегічної робочої групи

2-3 червня у рамках Стратегічного тижня АМУ працювала стратегічна робоча група у галузі "Адміністративні послуги та електронне врядування". Засідання робочих груп проводяться в рамках проекту ПУЛЬС.

В стратегічному обговоренні взяли участь представники органів місцевого самоврядування з громад-членів АМУ та міжнародні експерти. Асоціація міст України залучила до обговорення цього сектору міжнародного експерта з Естонії - Каймо Каарманн-Лііве, представника Асоціації міст Естонії.  

Про український досвід організації роботи галузі та її сучасний стан проінформував аналітик Центру аналізу та розробки законодавства Володимир Мягкоход з презентацією «Адміністративні послуги та електронне врядування в Україні: здобутки та проблемні питання» (завантажити). Аналітик АМУ зосередив свою увагу на здобутках та проблемах галузі в Україні, сильних та слабких сторонах сектору надання адміністративних послуг.

До сильних сторін України представник АМУ відніс сформоване законодавство та проголошений державою курс на децентралізацію та дерегуляцію дозвільних процедур. Зокрема, у 2015 році органам місцевого самоврядування та їх ЦНАПам передано нові адміністративні послуги у галузі містобудування, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації бізнесу, реєстрації місця проживання фізичних осіб. Також минулого року кількість дозвільних документів із 143 скорочено до 84, тобто на 41%. Сьогодні в Україні мережа ЦНАПів представлена 662 структурами, з них понад 190 - створено органами місцевого самоврядування. Також В.Мякгоход наголосив, що рушіями змін є широке коло однодумців у сфері таких державних перетворень в Україні та підтримка зарубіжних донорів.

Провівши грунтовний аналіз, до слабких сторін сфери аналітик відніс:

- подрібненість основного рівня місцевого самоврядування (як наслідок - утворення ЦНАПів у районах не органами місцевого самоврядування, а райдержадміністраціями);

- застарілість окремих адмінпослуг (недоцільні, нетипові та надто ускладнені);

- протидія змінам з боку окремих державних органів;

- недостатній рівень електронного врядування (у цій сфері державна політика лише формується. Обмін даними не налагоджений між існуючими елекронними базами даних);

- відсутність надійного фінансового забезпечення (оплати праці посадових осіб, недостатність розвитку інфраструктури).

Шляхи удосконалення національного законодавства та приведення його у відповідність до європейських стандарітів та положень Європейської хартії місцевого самоврядування українські експерти у ході дискусій шукатимуть спільно з європейськими колегами. 

Про досвід Естонії в організації надання адміністративних послуг розповів експерт Каймо Каарманн-Лііве проінформував у презентації «Адміністративні послуги та електронне врядування в Естонії»Він, зокрема, розповів, що в Естонії триває адміністративно-територіальна реформа,яка має завершитись в жовтні 2018 року. Очікується зменшення кількості муніципалітетів з 213 до 60-70. Більшість е-послуг в Естонії надається містами і зараз жителям пропонується більше 70 електронних послуг, серед яких - одержання дозволів, соціальної допомоги та усі види реєстрації. Основні принципи їх надання - операційна сумісність (е-послуги мають бути сумісними з іншими е-послугами і базами даних), від користувача – мінімум даних, 100% електронні, доступ через ID картку, використання електронних підписів, GIS (компонент з геоінформаційними технологіями), управління даними, недокументоване управління, більшість даних – відкриті, включаючи просторові дані.Після обговорення презентацій фахівці провели дві стратегічні сесії за напрямками "Організація галузі" та "Обсяг повноважень". 

3 червня пройшла стратегічна сесія «Фінансування» та дискусія на тему «Що має змінитись і як це зробити?».

За результатами засідання розроблено цілі та кроки з їх досягнення щодо:

1) подальшої розбудови мережі центрів надання адміністративних послуг у об’єднаних та малих територіальних громадах;

2) запровадження електронних інструментів взаємодії з ЦНАПів із споживачами адміністративних послуг;

3) запровадження виключно електронного документообігу між органами місцевого самоврядування та державними органами;

4) широкого запровадження механізму передачі повноважень від держави до місцевого самоврядування за принципом добровільності;

5) запровадження 2-х складової плати за надання адміністративних послуг: загальної частини, яка визначається законом і зараховується до загального фонду місцевого бюджету, та змінної частини, яка визначається органами місцевого самоврядування та зараховується до спеціального фонду місцевого бюджету на розвиток та підтримку ЦНАПів.

Завантажити презентації спікерів:

Запрошуємо до обговорення стратегічного розвитку галузі "Адміністративні послуги"!

Пропозиції надсилайте на електронну пошту volodymyr@auc.org.ua 

Всі новини