21.07.2016
Асоціація надала зауваження до законопроекту щодо удосконалення окремих положень молодіжної політики та утворення молодіжних центрів
Версія для друкуВерсія для друку

в парламентський Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту

Експерти Асоціації міст України проаналізували законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень молодіжної політики та утворення молодіжних центрів) (№1248).

Проект пропонує, зокрема, внести зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», доповнивши його статтею 32-1 (повноваження у сфері молоді) та пунктом 33-1 частини першої статті 26 (створення молодіжних центрів).

1. Щодо створення молодіжних центрів.

Проект пропонує до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад додати створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету молодіжних центрів, призначення і звільнення керівників цих установ.

АМУ зазначає, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 цього Закону до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради відноситься створення, ліквідація, реорганізація та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади. Також, питання призначення на посаду та звільнення з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, на сьогодні відноситься до повноважень сільського, селищного, міського голови та регулюється пунктом десятим частини 4 статті 42 цього Закону.

Асоціація вважає за недоцільне виділяти з-поміж усіх комунальних підприємств окремо молодіжні центри. Пропонуємо пункт 33-1 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції проекту Закону вилучити.

2. Щодо повноважень у сфері молоді.

Проект пропонує розширити власні повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, у сфері молоді, зокрема, уповноважити їх утворювати у встановленому порядку молодіжних центрів з урахуванням потреб територіальної громади.

АМУ зазаначає, що утворення комунальних установ відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 цього Закону є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад, тому це не може бути повноваженням виконавчого комітету ради.

Також звертаємо увагу, що при внесенні змін до законів необхідно враховувати їх структуру. Стаття 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регулює повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту. Тому АМУ вважає за недоцільне виділяти окремо повноваження у сфері молоді (пропонована проектом Закону стаття 32-1), оскільки це не відповідатиме змісту та структурі Закону.

Асоціація пропонує вилучити статтю 32-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції проекту Закону та внести такі зміни до статті 32:

- назву статті викласти у такій редакцій: «Стаття 32. Повноваження у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури, молоді і спорту»

- підпункт 1 пункту «а» частини першої слова «молодіжними підлітковими закладами» викласти у редакції «молодіжними та підлітковими закладами».

АМУ вважає, що внесення пропонованих змін до статті 32 повністю врегулює питання уточнення повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері молоді.

Пропозиції Асоціації міст України направлено в парламентський Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту для врахування під час підготовки законопроекту №1248 до другого читання.

 

Всі новини