05.08.2016
Асоціація погодила проект Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів
Версія для друкуВерсія для друку
розроблений Мінрегіоном
Асоціація міст України розглянула проект наказу Мінрегіону «Про затвердження Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», надісланий міністерством.
Проект наказу передбачає механізм розрахунку розміру кошторисної вартості заробітної плати з використанням показників, які визначаються на підставі інформації підрядників (будівельних підприємств), зокрема у пункті 2.3.2. При цьому механізм, за яким уповноважений на здійснення розрахунку розміру кошторисної заробітної плати орган отримує від підрядників таку інформацію, та на її підставі визначає необхідні показники, відсутній. Крім цього Проект наказу не передбачає умов, за яких визначення розміру кошторисної вартості буде обґрунтованим, а саме в частині визначення необхідної кількості підприємств (підрядників), які повинні надати відповідну інформацію (одне підприємство чи наприклад половина від зареєстрованих за таким видом діяльності підприємств, інший критерій), їх представництво по території країни, об’єми будівництва, а також визначення періоду, за який подається інформація. 
Таким чином, Проектом наказу не передбачений єдиний підхід до встановлення показників, які визначаються на підставі поданої підрядниками інформації, що у свою чергу призведе до неоднозначного розуміння та застосування акту після його прийняття, створить потенційні умови для зловживань при визначенні кошторисної вартості заробітної плати. 
Пунктом 2.2 Проекту наказу передбачається, що при здійснені будівництва об’єктів за рахунок коштів місцевих бюджетів, розмір кошторисної заробітної плати визначається органами місцевого самоврядування. В той же час Проектом наказу не передбачається регіональних або місцевих особливостей визначення такого розміру у цьому випадку. Тобто органи місцевого самоврядування мають провести розрахунок в тому ж самому порядку і з використанням таких самих показників та коефіцієнтів що і Мінрегіон. Таким чином, функції Мінрегіону будуть дублюватися органами місцевого самоврядування.
Враховуючи зазначене, Асоціація міст України погоджується з можливістю надання органам місцевого самоврядування повноважень щодо здійснення розрахунку розміру кошторисної вартості заробітної плати лише за умови доповнення Проекту наказу механізмом врахування місцевих і регіональних показників та встановлення процедури отримання необхідної інформації від підрядників.
Абзацом другим пункту 3.2 Проекту наказу передбачається, що розрахований розмір кошторисної заробітної плати, визначений при складанні ціни тендерної пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни) та при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних будівельних робіт, погоджується із замовником (інвестором). Вважаємо, що вказане положення Проекту наказу суперечить нормам Законів України «Про закупівлю за державні кошти» та «Про публічні закупівлі». Розмір кошторисної заробітної плати входить до тендерної, конкурсної, цінової або кваліфікаційної пропозиції, і не може бути наданий окремо для ознайомлення замовнику (інвестору) до моменту розкриття пропозицій. Після того, як в процесі торгів переможець уже обраний, немає необхідності у погодженні розміру кошторисної заробітної плати з замовником (інвестором), оскільки такий розмір уже оцінений замовником у складі поданої документації. Таким чином пропонуємо частину 2 пункту 3.2 Проекту наказу виключити.
Асоціація міст України погодила проект наказу за умови врахування висловлених зауважень.
Відповідний лист надіслано Мінрегіону.
Всі новини