05.07.2016
Асоціація стурбована через ймовірне скорочення доходів місцевих бюджетів
Версія для друкуВерсія для друку

унаслідок різкого зростання тіньового сектору ринку алкогольних виробів. АМУ звернулася в Мінекономрозвитку та Мінфін

Одним з джерел фінансової самостійності територіальних громад у процесі децентралізації є акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів, за рахунок надходжень якого здійснюється фінансування видатків місцевих бюджетів соціального та економічного спрямування.

Асоціація міст України стурбована поглибленням негативних тенденцій, які виникли у сфері виробництва та обігу алкоголю. Такі тенденції найближчим часом здатні значно скоротити доходи місцевих бюджетів унаслідок різкого зростання тіньового сектору ринку лікеро-горілчаних виробів (ЛГВ).

Мова йде про визнання Вищим адміністративним судом України незаконною та нечинною постанови Уряду від 17 червня 2015 року №426 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957» (ухвала ВАСУ К/800/5606/16 від 30 червня 2016 року), якою регулювалися мінімальні ціни на алкогольну продукцію в 2015-2016 роках.

Мінімальні ціни на алкогольні напої протягом 2015 року зарекомендували себе як надійний інструмент наповнення місцевих бюджетів. Так, за даними Державної фіскальної служби, в 2015 році надходження з роздрібного продажу алкогольних напоїв до місцевих бюджетів України склали більше 1,4 млрд. грн., з яких 961,5 млн. грн. від реалізації ЛГВ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 р. №426 розмір мінімальних роздрібних цін на ЛГВ було підвищено на 35%. Відповідно на 14,3% зросли середньомісячні надходження до місцевих бюджетів акцизного податку з роздрібного продажу ЛГВ — з 75,6 млн. грн. у січні-липні 2015 року до 86,4 млн. грн. у серпні-грудні 2015 року.

Скасування Вищим адміністративним судом України Постанови Уряду №426 зменшило офіційно встановлений Урядом рівень мінімальних цін на ЛГВ до рівня червня 2014 року, при тому, що сам лише рівень інфляції за цей період перевищив 60%. 

Скасування Постанови КМУ №426 призведе до скорочення мінімальної роздрібної ціни до 34,90 грн., тобто вдвічі порівняно з чинною. При цьому така ціна буде навіть меншою, аніж сума податків, які офіційний виробник має сплатити до бюджету. Аналогічна ситуація з мінімальними цінами складається в сегментах виробництва та продажу вин (зменшення цін на 65-95%) і коньячних виробів (зменшення цін на 36-42%).

Така ситуація створює сприятливі умови для витіснення з ринку легальних виробників-платників податків та відновлення збуту нелегальної алкогольної продукції, вартість якої у роздрібних мережах буде нижчою не лише собівартості виробництва, але й фіскальних платежів.

Скасування судовим рішенням мінімальних цін на ЛГВ призведе до зменшення середньомісячних надходжень до місцевих бюджетів акцизного податку з роздрібного продажу ЛГВ з 86,4 млн. грн. до 43,13 млн. грн. Тобто, втрати місцевих бюджетів за відповідною статтею надходжень протягом лише наступних п’яти місяців 2016 року складуть 217 млн грнОкрім цього, неврегульованість зазначеної проблеми ставить під питання планування доходної частини місцевих бюджетів на 2017 рік й загрожує їм прямими втратами в обсязі 519 млн. грн.

Асоціація міст України звернулася до Першого віце-прем'єр-міністра - Міністра економічного розвитку і туризму України С.Кубіва та Міністра фінансів України О.Данилюка з проханням вжити термінових заходів для прискорення розгляду та затвердження Урядом проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957».

Всі новини