26.03.2015
Cекція АМУ з питань охорони здоров'я працювала у Хмельницькому
Версія для друкуВерсія для друку

19-20 березня відбулося засідання Секції з питань охорони здоров'я. У заході взяли участь керівники та заступники структурних підрозділів з питань охорони здоров'я з міст-членів АМУ: Вінниці, Івано-Франківська, Житомира, Кам’янець-Подільського, Кіровограда, Луцька, Львова, Одеси, Рівного, Тернополя, Хмельницька, Херсона, Чернівців, а також головні лікарі та їх заступники комунальних закладів охорони здоров'я міста Хмельницького.

 

Від мені Хмельницької міської ради, виконавчого комітету учасників засідання привітав виконуючий обов’язки Хмельницького міського голови К.Чернилевський«Особливо важливо, що в час, коли в Україні виробляється концепція реформування галузі охорони здоров’я, ви приїхали поділитися досвідом. Обмін досвідом фахівців надзвичайно важливий. Впевнений, що напрацювання сьогоднішнього засідання буде сприйнято в Міністерстві охорони здоров’я. Можливо, позитивні напрацювання звідси перейдуть в подальший розвиток галузі охорони здоров’я, її реформування. Адже це болюча тема для всіх нас. Переконаний, що майбутні реформи дадуть певні результати. Хоча жодна реформа не проходить безболісно, але, напевне, настав час для України пережити такі складні випробовування. Впевнений, що фаховість людей на місцях згладить ті негативи, які супроводжують кожну реформу».

 

Начальник управління охорони здоров'я Хмельницької міської ради М.Василишин розповів про мережу комунальних закладів охорони здоров'я, стан фінансування галузі, а також особливості діяльності комунальних закладів у місті.

Аналітик Асоціації міст України В.Карабутова представила учасникам засідання для обговорення проекти нормативно-правових актів:

  • законопроект «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров'я (щодо забезпечення конституційних гарантій надання громадянам безоплатної медичної допомоги)» (№1483),який передбачає:

- уточнення визначення терміну «медична допомога» та доповнення новими визначеннями понять «якість медичної допомоги», «гарантований державою рівень надання медичної допомоги», «доступність медичної допомоги»;

- запровадження договірних відносин між МОЗ та органами місцевого самоврядування, в межах яких передбачається співфінансування витрат на забезпечення безоплатної медичної допомоги населенню з державного та місцевого бюджетів;

- визначення обсягів гарантованої державою безоплатної медичної допомоги громадянам.

Висновок: Фахівці вирішили, що законопроект потребує доопрацювання. Деякі пропоновані норми є слушними і можуть бути впроваджені за умов зміни підходів до фінансування галузі. Зокрема, щодо розробки і впровадження державних стандартів медичного обслуговування та обрахування вартості медичних послуг, затвердження державою гарантованого мінімуму медичних послуг.

  • законопроект «Про внесення змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» (щодо соціальних гарантій працівників охорони здоров'я)» (№1332), який пропонує встановити для працівників охорони здоров‘я державні гарантії у вигляді:

- виплати надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу (ставки заробітної плати) залежно від стажу роботи у сфері охорони здоров’я в таких розмірах: понад 3 роки – 10 відсотків; понад 10 років – 20 відсотків; понад 20 років – 30 відсотків;

- надання щорічної грошової винагороди в розмірі одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків;

- виплати допомоги на оздоровлення в розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;

- одержання доплати в розмірі 25 відсотків щомісячно від посадового окладу (ставки заробітної плати) за роботу в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, розташованих у сільській місцевості та селищах міського типу.

Висновок: Законопроект в цілому підтримується. Однак, необхідно забезпечити фінансування передбачених проектом соціальних гарантій.

  • законопроект «Про порядок продовження реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві»(№ 2050), який передбачає:

- продовження реформування, що було розпочато у пілотних областях до 31 грудня 2015 року;

- перепрофілювання закладів охорони здоров'я пілотних регіонів, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, з урахуванням інтенсивності її надання;

- перерозподіл ресурсів між закладами охорони здоров'я, що надають первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану) та екстрену медичну допомогу;

- розмежування видатків між місцевими бюджетами на охорону здоров'я за видами медичної допомоги.

Висновок: Учасники засідання підкреслили, що якщо досі не представлено офіційні результати реформування у пілотних областях, то поширювати відповідний досвід не має сенсу. Практики місцеве самоврядування наголосили, що лише після визначення основних критеріїв ефективності заходів із реформування системи охорони здоров'я у пілотних регіонах, насамперед економічних та медичних, можна поширювати досвід на всійтериторії держави.

  • законопроект "Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров'я" (розроблений МОЗ)

Проект має на меті закріпити на законодавчому рівні право центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, затверджувати порядок забезпечення бланками листка непрацездатності закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці.

Висновок: Законопроект підтримується.

  • законопроект «Про державне соціальне медичне страхування», який передбачає:

- запровадження додаткових джерел фінансування охорони здоров’я;

- запровадження договірних відносин;

- забезпечення гарантованого рівня надання безоплатної кваліфікованої медичної допомоги у визначеному законодавством обсязі;

- сприяння діяльності закладів охорони здоров'я усіх форм власності,;

- забезпечення належного контролю за якістю медичних послуг;

- ефективне використання наявних кадрових, фінансових і матеріальних ресурсів;

- солідарну участь держави, роботодавців, територіальних громад та окремих юридичних і фізичних осіб у фінансуванні медичних послуг.  

Висновок: Учасники підтримали необхідність розробки і впровадження в Україні медичного страхування. Вирішено звернутись до Міністерства охорони здоров'я щодо необхідності розробки нормативно-правових актів із запровадження медичного страхування та залучення громадян до співфінансування медичних послуг.

 

Загалом практики місцевого самоврядування під час засідання Секції висловили такі ключові та необхідні для реформування системи охорони здоров'я пропозиції 

- розробити і ухвалити Закони України «Про заклади охорони здоров'я» та «Про загальнообов’язкове медичне страхування»;

- внести зміни до 49 статті Конституції України;

- розробити і затвердити державні стандарти надання медичних послуг;

- провести адміністративно-територіальну реформу з метою подальшої оптимізації мережі закладів та формування госпітальних округів;

- зберегти мережу закладів вторинного рівня у містах обласного значення з урахуванням потреби та економічної доцільності та можливістю здійснення оптимізації мережі та забезпечення належного  фінансування на місцевому рівні;

- забезпечити надання консультативно-діагностичних та лікувальних медичних послуг центрами первинної медико-санітарної допомоги, які є важливим елементом у наданні якісної медичної допомогина первинному рівні;

- сформувати нормативно-правову базу щодо забезпечення обслуговування мешканців інших населених пунктів у містах обласного значення;

- розробити і затвердити нормативи навантаження на сімейного лікаря та інших медичних працівників закладів охорони здоров'я  у відповідності із кваліфікаційними характеристиками та видами медичної допомоги, що ними надаються;

- внести зміни до примірного табелю оснащення центрів первинної медико-санітарної допомоги та амбулаторій сімейних лікарів, з метою забезпечення здійснення діагностики та лікування на первинному рівні (флюорографічне, рентгенологічне, ультразвукове, лабораторне обстеження);

- визначити чіткий перелік захворювань та медичних станів, які підлягають лікуванню у закладах охорони здоров'я  вторинного та третинного рівнів надання медичної допомоги;

- розширити перелік платних послуг, які можуть надаватись закладами охорони здоров'я; розробити порядок (методику) визначення вартості платних медичних послуг та розширити існуючий перелік послуг,передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 №1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти»;

-переглянути перелік хвороб, лікування яких передбачено первинною ланкою – сімейними лікарями.

За результатами засідання Секції АМУ з питань охорони здоров'я сформовані пропозиції щодо проектів обговорених нормативно-правових актів та існуючих проблемних аспектів у сфері охорони здоров'я будуть опрацьовані Центром аналізу та розробки законодавства АМУ та направлені до Міністерства охорони здоров'я України для їх врахування та вирішення.

Другий день Секції присвячено вивченню досвіду з організації діяльності міських закладів охорони здоров'я у місті Хмельницькому, під час якого гості відвідали Центральну міську лікарню, амбулаторію загальної практики-сімейної медицини міської поліклініки; дитячу міську лікарню, перинатальний центр.

 

Центр аналізу і розробки законодавства

Асоціації міст України

Всі новини