21.07.2016
Мінсоцполітики розробило проект Примірного положення про центр соціальної підтримки дітей та сімей
Версія для друкуВерсія для друку

АМУ погодила документ із зауваженнями

Асоціація міст України розглянула проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження примірного положення про центр соціальної підтримки дітей та сімей», надісланий Міністерством соціальної політики України.

В цілому Асоціація підтримує ідею підвищення соціальної захищеності дітей, однак, до проекту висловлюються наступні зауваження:

1. Щодо створення, організації та ліквідації центру

Відповідно до Примірного положення про центр соціальної підтримки дітей та сімей центр утворюється, реорганізується та ліквідується районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, виконавчими комітетами районних, міських рад (далі – засновник) за погодженням із обласною, Київською міською державною адміністрацією, і підпорядковується службі у справах дітей засновника. 

АМУ зазначає, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 Закону України «Про органи місцевого самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради відноситься створення, ліквідація, реорганізація та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Асоціація пропонує пункт 2 Примірного положення викласти у наступній редакції: «Центр утворюється, реорганізується та ліквідується місцевим органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування (далі – засновник) за погодженням із обласною, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, і підпорядковується службі у справах дітей засновника».

2. Щодо призначення на посаду та звільнення з посади директора центру

Відповідно до Примірного положення центр очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку засновником за поданням служби у справах дітей, якій підпорядковується центр, погодженим із Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, службою у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Питання призначення на посаду та звільнення з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, на сьогодні відноситься до повноважень сільського, селищного, міського голови та регулюється пунктом десятим частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Погодження на посаду та звільнення з посади директора центру порушує принцип правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності органів місцевого самоврядування.

Асоціація пропонує у пункті 10 Примірного положення слова «погодженим із Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, службою у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій» вилучити.

3. Щодо організації роботи відділення невідкладної допомоги

Відповідно до пункту 20 Примірного положення сім’я може перебувати у відділенні невідкладної допомоги протягом часу, необхідного для подолання складних життєвих обставин, але не більше шести місяців. Водночас, відділення не надає соціальні послуги, які передбачають перебування або проживання громадян.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» місце перебування – адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком менше шести місяців на рік.

Асоціація пропонує у абзаці третьому пункті 20 Примірного положення слова «Сім’я може перебувати» замінити словами «Сім’я може отримувати соціальні послуги».

4. Щодо соціальних послуг, які надає центр

АМУ пропонує переглянути усі соціальні послуги, які надає центр та його відділення та привести їх у відповідність до чинного законодавства, у тому числі до Переліку соціальних послуг, що надаються особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 03.09.2012 №537), або ж у пункті 5 проекту постанови доручити Мінсоцполітики привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.

Наприклад, це стосується послуг «направлення у разі потреби до інших закладів та установ, що можуть забезпечити задоволення їх потреб» (такої соціальної послуги в переліку нема) або «представництво інтересів сімей у державних органах, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності» (назва послуги – «представництво інтересів») у п. 21 Примірного положення тощо.

Експерти АМУ звертають увагу, що оскільки на сьогодні відбувається об'єднання територіальних громад, варто розглянути можливість створення сільськими та селищними радами служб у справах дітей з подальшим наданням їм права створювати Центри соціальної підтримки дітей та сімей.

Асоціація міст України направила лист до Мінсоцполітики, де погоджує прийняття проекту постанови із зауваженнями.

 

Всі новини