
органам місцевого самоврядування надаються повноваження впроваджувати автоматизовані системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності
Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» №4121 пропонує:
- визначити терміни автоматизована система обліку оплати проїзду та електронний квиток;
- надати повноваження органам місцевого самоврядування впроваджувати автоматизовані системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності та самостійно визначати порядок їх функціонування, а також затверджувати правила користування міським пасажирським транспортом;
- встановлення обов’язковості забезпечення пільгових категорій населення електронними квитками у населених пунктах, де запроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду.
- встановлення обов’язку для пасажирів здійснювати реєстрацію проїзних документів у населених пунктах, де запроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду, та адміністративної відповідальності за його невиконання.
Впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті сприятиме:
- максимальному підвищенню прозорості та точності обліку фактично наданих послуг з перевезення пільгових та інших категорій пасажирів;
- наданню повної, достовірної та деталізованої інформації про виконану транспортну роботу для вирішення задач аналізу та планування пасажирських перевезень;
- виключенню можливості використання фальшивих проїзних документів;
- зменшенню експлуатаційних витрат перевізників на організацію та контроль збору виручки;
- підвищенню економічних показників роботи транспортних підприємств за рахунок використання зібраної в системі інформації для запровадження та підтримки гнучкої системи тарифів, впровадження нових продуктів та способів оплати;
- підвищенню прибутковості міського транспорту і, як наслідок, скорочення бюджетного фінансування;
- створенню необхідних умов для взаємодії між різними транспортними підприємствами.
Відповідні зміни пропонуються до законів України «Про автомобільний транспорт», «Про міський електричний транспорт», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про охорону дитинства», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист».
Члени Комітету вважають, що прийняття законопроекту сприятиме максимальному підвищенню прозорості та точності обліку фактично наданих послуг з перевезення пільгових та інших категорій пасажирів; наданню повної, достовірної та деталізованої інформації про виконану транспортну роботу для вирішення задач аналізу та планування пасажирських перевезень; виключенню можливості використання фальшивих проїзних документів; зменшенню експлуатаційних витрат перевізників на організацію та контроль збору виручки; створенню необхідних умов для взаємодії з іншими транспортними підприємствами, а також підвищенню безпеки дорожнього руху.