28.04.2015
Підсумки засідання Секції АМУ з питань житлово-комунального господарства
Версія для друкуВерсія для друку

працювала 23-24 квітня у Херсоні

У засіданні Секції АМУ з питань житлово-комунального господарства, що відбулося 23-24 квітня у Херсоні, взяли участь представники міст-членів Асоціації міст України, фахівці у сфері ЖКГ із Запорізької, Черкаської, Тернопільської, Миколаївської, Херсонської областей.

Експерт Асоціації міст України представив фахівцям з різних міст для обговорення проблемні питання сфери житлово-комунального господарства, які потребують вирішення:

1. Негативні наслідки інфляційних процесів, які призвели до зростання цін на товари, послуги та роботи в сфері ЖКГ, результатом чого стало збільшення кількості закупівель за кошти місцевого бюджету за ускладненою процедурою, передбаченою Законом України «Про здійснення державних закупівель».

Учасники засідання Секції запропонували збільшити поріг закупівель пропорційно до зростанню цін на товари, послуги, роботи (внести відповідні зміни до статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель»).

2. Проблема заборгованості перед комунальними підприємствами з виплати житлових субсидій, призначених на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг населенню (приблизно 2,5 місяці). Заборгованість виникла внаслідок невиконання державою своїх зобов’язань. У зв’язку із заборгованостю з Державного бюджету комунальні підприємства, зокрема і житлово-експлуатаційні контори, боргують перед обленерго за спожиту електроенергію. На таку заборгованість, що склалася не з вини комунальних підприємств, нараховуються штрафні санкції та пені.

Фахівці сфери ЖКГ з українських міст вирішили звернутися до Уряду з клопотанням погасити заборгованість перед комунальними підприємствами з нарахованих житлових субсидій, та списати нараховані штрафні санкції та пені.

3. Невиконання НАК «Нафтогаз України» вимог постанови НКРЕКП від 22.01.2015 року №31, якою було змінено нормативи перерахування коштів комунальних підприємств у січні 2015 року на користь НАК «Нафтогаз України» з 100% на 60-70% в залежності від структури тарифу на послуги з теплопостачання відповідних підприємств.

Прийнято рішення розробити законопроект щодо списання нарахованих НАК «Нафтогаз України» штрафних санкцій та пені за заборгованість теплопостачальних підприємств за спожитий газ, в зв’язку з невчасним і не в повному обсязі виплати з Державного бюджету різниці в тарифах.

4. Складний економічний стан міських підприємств електротранспорту. Заборгованість держави по компенсаційних виплатах за пільговий проїзд в міському пасажирському транспорті призвела до значної заборгованості по виплатах заробітної плати працівникам підприємств електротранспорту. Як наслідок податковими органами нараховуються штрафні санкції за заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску. Окрім цього залишається складним питання виплати пільгових пенсій водіям трамваїв і тролейбусів, обов’язок яких повністю покладено на підприємства електротранспорту.

Запропоновано клопотати перед Урядом щодо списання таких штрафних санкцій. Також вирішено розглянути варіант надання пільг підприємствам електротранспорту в частині сплати єдиного соціального внеску на суми, що витрачаються на виплату пільгових пенсій водіям трамвая і тролейбуса.

5. Оподаткування податком на прибуток коштів, що як правило надходять в кінці року як відшкодування різниці в тарифах теплопостачальним підприємствам за весь рік, а інколи і за попередні періоди. У цьому випадку при оподаткуванні податком на прибуток не враховуються збитки попередніх періодів (кварталів), що виникли внаслідок невідшкодування різниці в тарифах.

Запропоновано розробити відповідний законопроект щодо внесення змін до Податкового кодексу, що врегулюють наявну проблему.

Учасники засідання Секції за пропозицією експерта АМУ обговорили ряд актуальних проектів нормативно-правових актів сфери ЖКГ:

  • Законопроект, розроблений Міністерством інфраструктури України, направлений на передачу повноважень від центрального органу виконавчої влади до органів місцевого самоврядування щодо розробки та затвердження порядків формування тарифів на проїзд.

Учасники засідання Секції прийняли рішення про підтримку законопроекту.

  • Законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності) (№1724), що пропонує надати право комунальним підприємствам переходити на спрощену систему оподаткування (єдиний податок).

Прийнято рішення підтримати законопроект, однак розглянути питання  (розробити відповідний законопроект) про звільнення від ПДВ робіт та послуг з благоустрою, утримання та обслуговування житлового будинку, прибудинкових територій.

  • Законопроекти «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (№ 1565) та «Про житлово-комунальні послуги» (№ 1581).

Представники місцевих рад висловили підтримку необхіднотсі законодавчих змін, що сприятимуть та мотивуватимуть співвласників багатоквартирних житлових будинків до відповідальності за утримання своєї власності – багатоквартирного будинку, однак висловили ряд зауважень та пропозицій до проекту:

·  не передбачено інформування органів місцевого самоврядування про укладені договори між співвласниками багатоквартирного будинку та управителями (адже у разі не укладання таких договорів міська рада повинна буде призначати управителя на конкурсних засадах);

· необхідно врегулювати терміни «послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» та «послуги з управління багатоквартирним будинком» на перехідний період (пункт 4 Прикінцевих та перехідних положень);

· відсутні контрольні функцій з боку органів місцевого самоврядування за діяльністю управителів, технічним станом багатоквартирного будинку.

  • Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами» (№1742).

Учасники Секції підтримали пропозиції щодо запровадження адміністративної відповідальності за ухилення від укладання договору на надання послуг з поводження з побутовими відходами, а також необхідність виведення господарської діяльності захоронення та переробки побутових відходів з-під сфери Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг.

Експерти Центру аналізу та розробки законодавства АМУ узагальнять всі висловлені учасниками Секції пропозиції та зауваження, які ляжуть в основу законодавчих змін, що ініціюватиме АМУ.

 

Всі новини