12.11.2012
Принципи формування місцевих бюджетів
Версія для друкуВерсія для друку

вивчали учасники фахової майстерні в Тернопільському регіональному відділенні АМУ

5 листопада 2012 року у Тернополі відбулася фахова майстерня  на тему «Принципи формування місцевих бюджетів». Захід для членів Тернопільського РВ АМУ організовано в рамках Проекту USAID ДІФАЛОГ, який реалізується спільно з Асоціацією міст України.  

Учасники: міські та селищні голови, їх заступники, головні бухгалтери місцевих рад.

 В ході навчання були розглянуті такі питання:

ключові орієнтири бюджетної політики та практичні рекомендації щодо інструментів реалізації бюджетної політики в Україні у 2013 році;

реформування державних фінансів через запровадження середньострокового планування та комплексного використання програмно-цільового методу бюджетування;

процедури розгляду та прийняття державного та місцевих бюджетів.

Розпочато було фахову майстерню з розгляду постанови Верховної Ради України від 22 травня 2012 року «Про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік». Учасники ознайомилися з основними макропоказниками економічного і соціального розвитку України на 2013 рік, розглянули основні завдання бюджетної політики, пріоритетні завдання податкової політики, взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами.

Окремо відзначалося, що оскільки українська політична система є досить поляризованою, то уникнути політики соціального популізму практично неможливо. Для подолання цього ризику перспективним вбачається автоматизація процесу розрахунку базових соціальних стандартів і мінімізація суб’єктивного впливу на цей процес, включення до Бюджетного кодексу України чіткої формули визначення їх розміру (передусім прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати). При цьому розмір соціальних стандартів має індексуватися на рівень реального приросту ВВП. Тоді ця формула змусить Уряд концентруватися на зростанні ВВП, оскільки саме від його динаміки залежатиме динаміка соціальних видатків, упорядкувати систему соціальних пільг таким чином, щоб підтримку отримали найменш соціально захищені категорії населення.

Надзвичайно гострою була дискусія в ході обговорення питання взаємовідносин державного та місцевого бюджетів. Учасники зібрання висловилися, що існуюча в Україні система формування фінансового ресурсу територіальних громад не відповідає їх потребам, порушено головне призначення функціонування місцевого самоврядування — створення та підтримка сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, захисту її прав, надання мешканцям громад якісних та доступних послуг. Було відмічено, що на сьогодні ми маємо дуже низький рівень забезпеченості делегованих державою повноважень, не повністю забезпечено видатки на заробітну плату та енергоносії, практично не залишається коштів на господарське утримання, капітальний ремонт приміщень, придбання обладнання та інвентарю в установах та закладах бюджетної сфери. Як наслідок, на вказані витрати спрямовуються доходи другого кошика, які могли б бути спрямовані на фінансування регіональних програм.  

Насамкінець було розглянуто процедури розгляду та прийняття державного та місцевих бюджетів, підготовка необхідних матеріалів, документів, дотримання визначених бюджетним законодавством термінів. Було наголошено, що бюджет 2013 року складається за новою економічною класифікацією видатків відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 26 грудня 2011 року № 1738 „ Про внесення змін до бюджетної класифікації ”.

 

 

Всі новини