28.02.2014
Пропозиції АМУ до нормативно-правових актів
Версія для друкуВерсія для друку

надіслані Міністерству соціальної політики України

У місті Запоріжжі  20-21 лютого 2014 року відбулося засідання Секції фахівців органів місцевого самоврядування з питань соціального захисту за участі начальників управлінь праці та соціального захисту міст обласного значення, а також директорів територіальних центрів соціального обслуговування населення.

Питаннями, які викликали найбільшу зацікавленість учасників, були:

  • законопроект «Про соціальну роботу та  послуги»(розміщений на сайті Мінсоцполітики для громадського обговорення), після обговорення якого учасники засідання  підтримали його розробку.
  • законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо інформації про склад сім’ї» (р.№3857), яким  передбачається внесення змін до декількох законів України щодо виключення довідки про складсім’ї з переліку документів, необхідних для реалізація особами прав, пов’язанихіз соціальним забезпеченням, шляхом отмримання відповідної  інформації управліннями соцзхисту за їх запитом. Однак, за інформацією керівників управлінь праці та соціального захисту населення міст обласного значення залишається неврегульованим аспект надання Державною міграційною службою інформації  про реєстрацію особи на запит органів соціального захисту без згоди самої особи, щодо якої здійснюється збір інформації. Висловлено пропозицію щодо необхідності розробки нормативно-правового акту, який би врегулював це питання.
  • законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо створення умов для оптимізації мережі закладів та установ, які надають соціальні і реабілітаційні послуги)(р.№3419, КМУ) присутні підтримали, як такий, що передбачає фінансування установ та закладів, що надають соціальні, реабілітаційні послуги (як комунальних, так і закладів громадських об’єднань) за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету.

В частині практичних аспектів запровадження надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати представники міст висловилися за необхідність нормативно-правового врегулювання  механізму покриття різниці між повною вартістю соціальних послуг та вартістю соціальних послуг із диференційованою платою. Внаслідок відсутності  належного правового регулювання, виплата різниці покладається виключно на місцеві бюджети, які й так перебувають у складному фінансовому становищі.Через відсутність належного фінансування надання  соціальних послуг із диференційованою платою не має значного поширення у містах. 

Підтримуючи зазначену пропозицію, Асоціація міст пропонує пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 № 1184 викласти в редакції : «5. Різниця між розміром диференційованої плати та вартістю соціальної послуги відшкодовується з Державного бюджету України відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України».

Крім того, учасниками засідання Секції висловлено пропозицію продовжити термін для ухвалення органами місцевого самоврядування  рішення про надання особі соціальних послуг з диференційованою платою з 15 до 30 календарних днів у зв’язку з тим, що ухвалення органами місцевого самоврядування такого рішення потребує, крім підготовки тексту рішення та його погодження з відповідними структурними підрозділами, також перевірки матеріального стану заявника, збору іншої інформації (про склад сім’ї, доходи тощо), які протягом 15 календарних днів здійснити практично неможливо.

Щодо практичних аспектів реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 573 «Про затвердження Загального положення про центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді» присутні на засіданні керівники звернули увагу на невідповідність норм постанови щодо порядку прийняття та звільнення працівників Центру, які є посадовими особами місцевого самоврядування, з нормами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Нормами постанови визначено, що прийом на роботу здійснюється директором Центру, в той час, як закон відносить   прийняття на роботу та звільнення посадових осіб органів місцевого самоврядування до повноважень міського голови. Запропоновано врегулювати цю невідповідність норм, виключивши абзац 9 пункту 11 постанови, який визначає повноваження директора Центру, а саме:  «призначає на посаду та звільняє з посади працівників центру». Доповнити пункт 13 постанови реченням такого змісту:  «Прийняття та звільнення працівників Центру здійснюється відповідно до законодавства України».

АМУ звернулась до Міністерства розглянути зазначені пропозиції та повідомити про результати розгляду у визначений законодавством термін.

Аналітичний центр

Асоціації міст України

 

Всі новини