26.05.2015
Секція АМУ з питань адміністративних послуг працювала у Кривому Розі
Версія для друкуВерсія для друку

21 - 22 травня у Кривому Розі в рамках реалізації проекту «Ініціатива захисту прав та законних інтересів місцевого самоврядування в Україні» (ДІАЛОГ), що спільно реалізують USAID та Асоціація міст України, відбулося засідання Секції з питань адміністративних послуг.

У заході взяли фахівці сфери з Вінниці, Володимир-Волинського, Дніпропетровська, Запоріжжя, Києва, Кіровограду, Кривого Рогу, Луцька, Львова, Мелітополя, Миколаєва, Ніжина, Новомосковська, Павлограда, Харкова, Хмельницького, Черкас. До роботи Секції долучились представники Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

Представник Мінекономрозвитку виступив з питання реформування системи надання адміністративних послуг в Україні. Зокрема, представлено законопроектні напрацювання Міністерства – проект Закону «Про перелік адміністративних послуг та розмір плати (адміністративний збір) за їх надання» та нову редакцію Закону «Про адміністративні послуги». Фахівці підтримали законотворчу діяльність Міністерства з метою вдосконалення галузі та вирішили надати у робочому порядку пропозиції органів місцевого самоврядування до вказаних напрацювань.

Експерт Центру аналізу та розробки законодавства АМУ презентував учасникам паспорт сфери «Адміністративні послуги» - документ, що дає загальну характеристику сфери, її головних проблем та можливі шляхи їх вирішення, що по суті є «дорожньою картою» реформування галузі. Учасники засідання схвалили представлений проект та узгодили надавати у робочому порядку пропозиції з його актуалізації.

На порядок денний Секції винесено обговорення законопроектних напрацювань з таких питань:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», що передбачає делегування органам місцевого самоврядування (переважно міст обласного значення) широкого кола повноважень щодо: здійснення державної реєстрації (місця проживання фізичної особи; юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, прав на нерухоме майно та їх обмежень, транспортних засобів); надання інформації з Державного земельного кадастру; видачі посвідчення водія транспортного засобу та паспортів, а також спрощення процедур (ці послуги повинні надаватися через ЦНАПи).

У переважній більшості місцеві експерти підтримують зазначені ініціативи, однак зазначають, що окремі його процедури потребують вдосконалення, зокрема, запровадження функцій з ведення реєстрів повинні враховувати фінансові та організаційні можливості органів місцевого самоврядування

  • «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (нові редакції Законів розроблені Мін’юстом), що передбачають передачу функцій державних реєстраторів органам місцевого самоврядування, нотаріусам, банкам, а також запровадження електронних сервісів.

Фахівці підтримують законопроекти, але зауважують, що передача функцій банкам є недостатньо обґрунтованою.

  • «Про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України» (№2567, розроблений МВС). Попередній аналіз проекту експертами АМУ свідчить про те, що законопроект пропонує врегулювати відносини, що не складають самостійний предмет правового регулювання і поглинаються предметом Закону України «Про адміністративні послуги». Тому недоцільно створювати подібне за змістом законодавство, а також створювати додаткові сервісні центри. Вже на сьогодні існує реальна можливість надавати відповідні послуги МВС у центрах надання адміністративних послуг. Також доцільно розглянути можливість передачі функцій з надання адміністративних послуг МВС до органів місцевого самоврядування (міст обласного значення) та райдержадміністрацій.

За підсумками обговорення учасники Секції рекомендують відхилити законопроект та взяти за основу для вирішення питань з надання адміністративних послуг МВС законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг».

 

Для вивчення практичного досвіду у сфері надання адміністративних послуг фахівці Кривого Рогу презентували особливості системи надання адміністративних послуг у місті, а також озвучили практичні питання, які виникають при впровадженні нових Законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» №191-VIII та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» №320-VIII.

Обговорюючи організаційні питання діяльності Секції, учасники засідання прийняли рішення рекомендувати Правлінню АМУ призначити головою Секції з питань адміністративних послуг заступника директора Департаменту підприємництва та споживчого ринку - начальника управління  підприємництва та дозвільних процедур Харківської міської ради (керівника центру надання адміністративних послуг м. Харкова та його територіальних підрозділів) Ірину Синицьку.

 

Всі новини