01.11.2013
Секція АМУ з питань освіти
Версія для друкуВерсія для друку
працювала 17-18 жовтня 2013 року в Івано-Франківську 
Засідання організоване в рамках Проекту USAID ДІАЛОГ, який реалізує АМУ. У зібранні взяли участь 22 представники  управлінь/відділів освіти  з міст:  Болехова, Вінниці, Івано-Франківська, Калуша, Коломиї, Кривого Рога, Луганська, Луцька, Львова, Первомайська (Миколаївська обл.), Рівного, Тернополя, Хмельницького, Чернівці, Яремчі.
З привітальним словом виступили начальник управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Н.Микула, в.о. голови Координаційної ради Секції з питань освіти, начальник управління освіти Первомайської міської ради Г.Остапенко.
Н.Микула виступила з доповіддю «Освітній простір міста Івано-Франківська. Формування духовних цінностей школярів», акцентувавши увагу на розвитку мережі освітніх закладів, обсязі фінансування галузі, запровадження міських програм заохочення та відзначення учнів та педагогічних працівників, особливості впровадження заходів щодо духовного розвитку школярів та інші аспекти організації освітніх послуг у місті. 
Учасники обговорили проекти нормативно-правових актів, які стосуються повноважень органів місцевого самоврядування у сфері освіти:
  • законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування контракту як особливої форми трудового договору» (р. № 3196);

Загалом учасники підтримали запровадження контрактної форми роботи із керівниками загальноосвітніх закладів та запропонували передбачити у законопроекті  термін укладання  контрактів від 1 до 5 років.

  • законопроект «Про внесення зміни до  статті 16   Закону України «Про загальну середню освіту» (про перенесення Дня знань, коли він збігається з вихідним днем) (р.№ 3105-1);

Заперечень проти ухвалення законопроекту освітяни не висловили й додатково надали пропозицію врегулювати перенесення Дня останнього дзвоника за аналогією пропонованою проектом.

  • законопроект “Про внесення змін до деяких законів України” (щодо впровадження духовно-моральних цінностей у навчально-виховний процес) (р.№ 3026); 

Під час обговорення законопроекту учасники засідання  висловлювали протилежні думки щодо можливого залучення до навчального процесу у загальноосвітніх і дошкільних закладах на партнерських засадах представників релігійних організацій. Зокрема, прихильники такого залучення наводили позитивний досвід співпраці між освітніми закладами та релігійними організаціями у м. Івано-Франківську. За результатами обговорення дискусійного законопроекту, переважна більшість присутніх висловились не підтримувати законопроект, ухвалення якого може спонукати до виникнення міжконфесійних конфліктів у територіальних громадах, навчальних закладах, а також  порушити права дітей та батьків щодо свободи совісті.

  • законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» (р.№2348а);

В цілому законопроект підтримується, однак він потребує доопрацювання в частині уточнення граничного віку перебування дітей у дошкільних закладах (не більше як до 8 років); зміни норми наповнюваності груп (до 25 осіб, або інша наповненість за рішенням власника); забезпечення належного фінансування заходів із впровадження інклюзивного навчання.

  • законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення якісним харчуванням учнів молодших класів (початкових класів або 1-4 класів) у державних та комунальних загальноосвітніх навчальних закладах» (р.№ 2867);

Учасники одностайно підтримали законопроект, яким передбачається надання державних цільових субвенцій місцевим бюджетам для забезпечення якісного харчування дітей. 

  • законопроект «Про відновлення мережі дошкільних навчальних закладів» (р.№ 1047);

Висловлено заперечення проти ухвалення законопроекту через складність процесу повернення приміщень бувших дошкільних закладів та відсутність фінансових ресурсів у місцевих бюджетах. Учасниками засідання запропоновано альтернативні шляхи вирішення проблеми нестачі приміщень для розміщення дошкільних закладів, зокрема це створення об’єднаних закладів типу «дитячий садок-початкова школа», а також передача з державної у комунальну власність приміщень, які використовуються не на повну потужність (наприклад, приміщення закладів професійно-технічної освіти). Крім того, необхідно на законодавчому рівні врегулювати процес створення та ведення «електронних черг» до дошкільних закладів, з метою встановлення єдиного підходу до формування черг та надання місць у дошкільних закладах.

В ході засідання Секції аналітик аналітичного центру В.Карабутова  презентувала результати соціологічного опитування населення міст обласного значення щодо задоволеністі діяльністю, якістю послуг, станом місцевих закладів освіти та ставлення до деяких реформ в системі освіти.
Вивчаючи досвід роботи управління освіти і науки Івано-Франківської міської ради, учасники засідання Секції  відвідали міські заклади освіти: дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 10 «Катруся», Українську гімназію № 1, Міський Центр патріотичного виховання імені Степана Бандери. 
 
 
Всі новини