04.12.2013
Секція АМУ з питань соціального захисту
Версія для друкуВерсія для друку

працювала 19-20 вересня в Одесі

У заході взяли участь 25 представників управлінь праці та соціального захисту міст: Вінниці, Запоріжжя, Ізмаїла,  Іллічівська, Конотопа, Котовська, Кривого Рога, Луцька, Львова, Миколаєва, Одеси, Рівного, Херсона, Хмельницького, Южного. На засіданні було представлено 11 областей України.

Привітавши учасників зібрання, директор Департаменту праці та соціальної політки Одеської міської ради О.Китайська розповіла присутнім про організацію соціального захисту та надання соціальних послуг у місті Одесі, основні міські програми соціального захисту, види додаткових соціальних виплат деяким категоріям населення, які здійснюються за рахунок коштів місцевого бюджету.

Далі представники міст обговорили проекти нормативно-правових актів у сфері соціального захисту:

  • Наказ Мінсоцполітики про затвердження Примірного договору про надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати

За результатами дискучії начальники управлінь підтримали його ухвалення, проте наголосили: постанова про запровадження надання соціальних послуг з диференційованою платою ухвалена у грудні 2012 року, а проект примірного договору розроблено Міністерством лише у вересні 2013 року. Таким чином, у містах не здійснювалось запровадження соціальних послуг з диференційованою платою через відсутність нормативного регулювання договірних відносин. Крім того, представники міст звернули увагу на відсутність нормативно-правового врегулювання механізму покриття різниці між повною вартістю соціальних послуг та соціальних послуг із диференційованою платою, в результаті чого виплата різниці покладається виключно на місцеві бюджети, які і так перебувають у складному фінансовому становищі. Одностайно підтримано пропозицію звернутись до Мінсоцполітики з проханням якнайшвидше врегулювати механізми фінансування різниці між розміром диференційованої плати та повною вартістю соціальних послуг.

  • Законопроект «Про виконання рішень судів з питань соціального захисту громадян в Україні» (№ 3035 від 29.07.2013)

Учасники засідання висловились щодо недоцільності ухвалення проекту, оскільки питання виконання рішень суду достатньо врегульовано чинним Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень». Крім того, висунуто пропозицію забезпечити надання місцевим бюджетам відповідних субвенцій з державного бюджету для виконання рішень суду та сплати відповідних судових зборів.

  • Законопроект «Про внесення змін до Закону України "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей" (щодо забезпечення прав бездомних громадян) (№ 2005а від 15.05.2013)

Фахівці висловилися проти ухвалення законопроекту, у якому відсутній механізм фінансування додаткових соціальних гарантій та який фактично дублює норми інших чинних законів у сфері соціального захисту. Враховуючи ухвалені 17 вересня 2013 року зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині наділення органів місцевого самоврядування  делегованими повноваженнями у сфері надання соціальних послуг бездомним, запропоновано розробити зміни до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення фінансування послуг та утримання закладів для бездомних за рахунок коштів субвенції з державного бюджету.

Також обговорено питання реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013р. №573 «Про затвердження Загального положення про центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді». Виявлено спільні проблемні аспекти: неврегульованість порядку призначення керівника Центру, відсутність механізмів взаємодії центру із управлінням праці та соцзахисту, встановлення чіткої підпорядкованості центрів міським/районним управлінням праці та соціального захисту.

Учасники засідання обмінялись досвідом реалізації норм Закону України «Про зайнятість населення» в частині фінансування громадських робіт за рахунок коштів місцевого бюджету. Оскільки кожне місто затверджує власний перелік громадських робіт в залежності від потреб громади, відповідно фінансування таких робіт залежить від обсягу замовлення. Також начальники місцевих управлінь зауважили, що через низький рівень оплати залучення безробітних осіб до громадських робіт праці не сприяє подоланню безробіттю.

В ході роботи Секції аналітик Аналітичного центру В.Карабутова представила результати соціологічного опитування населення міст обласного значення щодо рівня задоволеності якістю надаваних послуг, оцінки діяльності місцевих управлінь праці та соціального захисту населення та підтримки реформ, проведеного в квітні 2013 року на замовлення Асоціації міст України.

Також в рамках засідання Секції місцеві фахівці відвідали міські комунальні установи: «Геріатричний дім милосердя імені святого цілителя Пантелеймона», «Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку», а також відділення для інвалідів у міській клінічній лікарні №8.

 

 

 

Всі новини