24.02.2014
Секція АМУ з питань соціального захисту
Версія для друкуВерсія для друку

працювала у Запоріжжі 20-21 лютого 2014 року

У заході, проведеному в рамках Проекту ДІАЛОГ, який реалізує Асоціація міст України, взяли участь 16 представників управлінь праці та соціального захисту та керівники територіальних центрів з соціального обслуговування населення міст: Бердянська, Запоріжжя, Донецька, Енергодара, Києва, Конотопа, Кривого Рога, Луганська, Луцька, Мелітополя, Хмельницького. 

Привітав учасників Запорізький міський голова О.Сін. Він дав позитивну оцінку діяльності міського управління праці та соціального захисту населення та висловив впевненість, що запорізький досвід буде корисним представникам міст. О.Сін також зазначив, що Управління праці та соціального захисту Запорізької міської ради розпочало свою роботу в 1994 році одним з перших в Україні. Усього пільгами користуються третина населення міста, а бюджет управління в 2014 році складе 894 млн.грн.

Детальніше про роботу запорізького управління соціального захисту населення ознайомила учасників Секції його керівник О.Полковнікова. Зокрема, вона розповіла про новий підхід в організації діяльності районних управлінь соцзахисту, який полягає у визначенні пріоритетів на рік. При цьому для кожного району — це різні пріоритети. Наприклад, в Орджонікідзевському районі в 2014 році основні зусилля зосереджуються на захисті від робочого травматизму, в Коммунарському – на впровадженні системи боротьби з бюрократією при отриманні пільг. Напрацьований кожним теруправлінням досвід поширюватиметься потім на інші райони міста.

Далі учасники перейшли до обговорення проектів нормативно-правових актів, які можуть вплинути на повноваження органів місцевого самоврядування, а саме:

  • Проект наказу Мінсоцполітики «Про затвердження акту про затвердження форми Акта обстеження матеріально-побутових умов проживання особи, яка потребує надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати»

За результатами обговорення не висловлено заперечень проти ухвалення наказу, однак наголошено на необхідності його доопрацювання, щоб передбачити доступ відповідальним спеціалістам управлінь (департаментів) соціального захисту до інформаційно-пошукових систем обліку доходів, майна, сімейного стану одержувачів послуг та державних соціальних допомог, а також врегулювати питання відповідальності осіб за подання завідомо неправдивої інформації про свої доходи, що впливає на розмір чи право надання послуги чи допомоги. Учасники одностайно підтримали пропозицію звернутись до Мінсоцполітики з відповідними пропозиціями.

  • законопроект «Про соціальну роботу та  послуги»

Законопроектом пропонується врегулювання організаційних та правових аспектів надання соціальних послуг; визначення повноваження органів місцевого самоврядування та виконавчої влади у сфері соціальної роботи та соціальних послуг; порядок надання соціальних послуг, форми соціального обслуговування, види соціальних робіт; права та гарантії громадян при проведенні соціальної роботи та наданні соціальних послуг тощо. Після обговорення законопроекту, фахівці підтримали його розробку.

  • законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» (р.№3846)

Законопроект передбачає введення терміну "державний соціальний стандарт  послуг", уточнення термінології та поняття державних стандартів у сфері охорони здоров'я, освіти, фізкультури і спорту, транспорту, соціального захисту.

Ознайомившись із законопроектом, місцеві фахівці вирішили доручити Виконавчий дирекції АМУ направити профільним комітетам Верховної Ради України пропозиції до законопроекту щодо включення фінансової складової до стандарту соціальних послуг.

  • законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту інвалідів і забезпечення їх прав на безперешкодний доступ до транспортних послуг» (р. № 3232)

Законопроектом передбачається наділення виконавчих органів сільських, селищних, міських рад додатковими самоврядними повноваженнями, а саме:

  • у сфері житлово-комунального господарства:
  • облік інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату;
  • забезпечення необхідної кількості транспортних засобів, пристосованих для перевезення інвалідів;
  • забезпечення доступності і пристосування транспортної інфраструктури та дорожнього сервісу маршрутів місцевого пасажирського транспорту до особливих потреб інвалідів.
  • у сфері соціального захисту населення:
  • створення спеціалізованих транспортних служб для перевезення на пільгових умовах інвалідів та інших маломобільних груп населення.

Учасники висловились не підтримувати законопроект в частині наділення органів місцевого самоврядування додатковими самоврядними повноваження. Доручено Виконавчий дирекції направити відповідні звернення головам профільних комітетів Верховної Ради України з пропозицією передбачити у проекті наділення органів місцевого самоврядування не самоврядними, а делегованими повноваженнями.

  • законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо створення умов для оптимізації мережі закладів та установ, які надають соціальні і реабілітаційні послуги) (р.№3419, КМУ)

Присутні керівники підтримали законопроект, який передбачає фінансування об’єднань установ та закладів, що надають соціальні, реабілітаційні послуги (як комунальних закладів, так і закладів громадських об’єднань) за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету. Законопроектом передбачається внесення відповідних змін до статтей 89, 90 Бюджетного кодексу України.

  • законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо інформації про склад сім’ї» (р.№3857, КМУ), який передбачає вирішення проблеми, пов’язаної із видачею довідки про склад сім’ї при оформленні соціальних допомог.

Ця проблема виникла на початку 2013 року, коли новостворену Державну міграційну службу наділили повноваженнями реєстрації обліку місця проживання фізичних осіб, однак, не уповноважили на видачу відповідних довідок про склад сім’ї. Ця довідка є одним з обов’язкових документів, необхідних для призначення багатьох виплат та допомог, що закріплено законами та постановами уряду.

Учасники засідання підтримали ухвалення законопроекту, але звернули увагу на необхідність врегулювання механізму взаємовідносин між державною міграційною службою та органами соціального захисту в частині обміну інформацією щодо реєстрації фізичних осіб. На разі така взаємодія не визначена.

В ході засідання Секції аналітик Аналітичного центру В.Карабутова представила результати дослідження щодо формування модельного закладу у сфері соціального захисту, а також паспорт сфери «Соціальний захист». За результатами обговорення до паспорту сфери було запропоновано внести зміни, виключивши деякі організаційні та правові проблеми, які втратили свою актуальність або вирішення яких пропонується проектами нормативно-правових актів, які вже розроблені Мінсоцполітики або перебувають на розгляді в парламентських комітетах.

На завершення засідання Секції учасники відвідали заклади соціального спрямування: Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Ленінському району, Запорізький міський геріатричний стаціонар, Відділення соціальної допомоги вдома, соціально-побутової адаптації інвалідів з розумовою відсталістю, соціальної реабілітації дітей-інвалідів у Комунарському районі; Центр обліку бездомних осіб, відділення соціально-побутової адаптації, швейної майстерні.

Дивитися фотогалерею

Переглянути відеосюжет телеканалу «МТМ» (м.Запоріжжя)

 

 

Всі новини