06.03.2013
Секція АМУ з питань житлово-комунального господарства
Версія для друкуВерсія для друку

працювала у Сумах 28 лютого-1 березня 

У м. Суми 28 лютого - 1 березня 2013 року відбулося засідання Секції з питань житлово-комунального господарства, у якому взяли участь 18 представників міст-членів АМУ (Суми, Буринь, Білопілля, Лебедин, Путивль, Тростянець Сумської області, Яготин Київської області, Кривий Ріг Дніпропетровської області, Люботин, Ізюм, Харків Харківської області, Миргород Полтавської області, Володимир-Волинський Волинської області, Первомайськ Миколаївської області) з 7 регіонів України (Волинська, Дніпропетровська, Київська, Миколаївська, Сумська, Полтавська, Харківська).

Також був присутній представник Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства – директор Департаменту благоустрою територій та комунального обслуговування Олександр Ігнатенко.

Відкрив засідання Секції Сумський міський голова Мінаєв Геннадій Михайлович.

 

Основні питання, що обговорювалися:

1. Проект Закону України реєстр № 2295 від 14.02.2013 року «Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами»

Суть проблеми: пропонується запровадити ліцензування на такий вид господарської діяльності як перероблення та захоронення твердих побутових відходів.
Вирішили: Вжити заходів щодо недопущення запровадження додаткових узгоджувальних процедур, оскільки запровадження ліцензування у сфері перероблення та захоронення побутових відходів, призведе до обмеження в майбутньому доступу нових виробників цих послуг на ринок і, як наслідок, - до гальмування впровадження новітніх технологій з оптимізації виробничих технологій з перероблення та захоронення побутових відходів. До того ж діяльність щодо перероблення та захоронення побутових відходів на сьогодні регулюється відповідними правилами та стандартами, затвердженими профільним міністерством, санітарними нормами та правилами тощо. Тому паралельне запровадження ліцензування виглядає надмірним, особливо з огляду на вже сформовану в країні мережу спеціалізованих комунальних підприємств по обслуговування полігонів захоронення побутових відходів. Збільшення кількості необґрунтованих ліцензувань, зазвичай, спричиняє гальмування розвитку підприємництва, сприяє зростанню корупції, кількості перевірок.
Крім цього при розгляді законопроекту у другому читанні пропонувати не обмежувати коло виконавців послуг з поводження з побутовими відходами спеціалізованими комунальними підприємствами, надавши право органам місцевого самоврядування самостійно визначати таких виконавців, в тому числі із числа приватних суб’єктів господарювання.
 

 

2. Про ліквідації перехресного субсидування в електроенергетиці для зовнішнього освітлення населених пунктів.

Суть проблеми: на сьогодні залишається невиконаним пункт 131.1.3 про поетапне скорочення перехресного субсидування в електроенергетиці для зовнішнього освітлення населених пунктів до Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187/2012. Реалізація цього пункту передбачає збільшення коефіцієнту, що застосовується до тарифу на електроенергію, яка використовується на зовнішнє освітлення населених пунктів, з 0,25 до 1. Тобто витрати місцевих бюджетів на такі цілі можуть зрости в чотири рази. Враховуючи фінансові проблеми місцевих бюджетів можна прогнозувати погіршення зовнішнього освітлення вулиць через необхідність жорсткої економії коштів.

Вирішили: вжити заходів щодо не допущення підняття тарифів на електроенергію, яка відпускається на потреби зовнішнього освітлення населених пунктів. Оскільки, значна частина виробленої в нічний час електроенергія не знаходить свого споживача, що пов’язано з безперервним і рівномірним процесом вироблення протягом доби електроенергії, особливо атомними електростанціями. При цьому диференціація ринкової ціни за годинами доби стимулює до збільшення обсягів закупівлі електроенергії у години мінімуму навантажень, вирівнювання графіка навантаження.
 

 

3. Про пропозиції Мінрегіону внести зміни до нормативно-правових актів, відповідно до яких пропонується здійснювати доставку тіл окремих категорій громадян до бюро судово-медичної експертизи, моргів або паталого-анатомічних центрів (бюро) за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів
Вирішили: Великі та середні міста висловили своє погодження із запропонованими змінами, оскільки це дозволить легітимно передбачати в місцевих бюджетах кошти на такі роботи. В той же час міста районного значення заперечують проти таких змін, оскільки визнають фінансову неспроможність фінансувати такі роботи та утримувати необхідну спеціалізовану техніку.
 
 
 
 
Всі новини