02.04.2014
Секція АМУ з питань житлово-комунального господарства працювала у Дніпропетровську
Версія для друкуВерсія для друку

27-28 березня 2014 року

Засідання Секції з питань ЖКГ проведено у рамках Проекту USAID «Ініціатива захисту прав та представлення інтересів місцевого самоврядування в Україні» (ДІАЛОГ), який реалізує Асоціація міст України.

У заході взяли участь керівники управлінь з міст-членів АМУ з п’яти областей:  Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Харківської, Черкаської, а також представник Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.

Серед головних питань, що обговорювалися, - пропоновані Мінрегіоном концептуальні напрями реформування житлово-комунального господарства. За результатами дискусії учасники вирішили додатково ініціювати перед міністерством такі питання.

У сфері тарифної політики:

  • децентралізація функцій встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, шляхом повернення таких повноважень органам місцевого самоврядування. Одночасно в найкоротші терміни вирішити питання погашення різниці в тарифах на послуги з теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що склалася в зв’язку з встановленням тарифів в не економічно обґрунтованих розмірах Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг;
  • внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», вилучивши такі повноваження Держцінінспекції. В зв’язку з не утворенням територіальних органів Держцінінспекції як юридичних осіб публічного права висновки надаються виключно Державною інспекцією України з контролю за цінами, що призводить до неспроможності цього органу вчасно і якісно виконувати свої повноваження. Як наслідок блокується прийняття рішень органами місцевого самоврядування про встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. Особливо це критично у випадках встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги для новозбудованих багатоповерхових житлових будинків. Крім цього система надання висновків Держцінінспекцією є корупційно вразливою.
  • внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», надавши право органам місцевого самоврядування визначати окремими комунальними послугами технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації. Це дозволить підприємствам водопостачання, теплопостачання надавати послуги населенню напряму без посередників у вигляді житлово-експлуатаційних підприємств.

У сфері водопостачання та водовідведення:

  • створення регіональних водних компаній з єдиним тарифом на послуги водопостачання та водовідведення проводити з максимальним врахуванням інтересів територіальних громад, з дотримання їх прав комунальної власності на майно.

У сфері поводження з твердими-побутовими відходами:

  • скасування змін, внесених в грудні 2012 року, до Закону України «Про природні монополії», якими діяльність у сфері захоронення твердих побутових відходів було віднесено до природних монополій, а діяльність у сфері переробки твердих побутових відходів до суміжних ринків. Це усуне загрозу запровадження ліцензування у сфері перероблення та захоронення побутових відходів,  обмежень в майбутньому для доступу нових виробників цих послуг на ринок і, як наслідок, - забезпечить сприятливіші умови для впровадження новітніх технологій з оптимізації виробничих технологій в цю галузь;
  • внесення змін до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», повернувши повноваження встановлювати тарифи на захоронення та переробку твердих побутових відходів від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг до органів місцевого самоврядування;
  • збереження права сільських, селищних, міських рад самостійно визначати організаційну форму та повноваження комунальних підприємств у сфері поводження з твердими побутовими відходами;
  • запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці з наступними розподілом таких коштів пропорційно між територіальними громадами.

Аналітичний центр АМУ опрацює ці пропозиції та направить до Мінрегіону. 

Всі новини