05.07.2011
Цьогорічний блуд коштів дорожнього фонду, в результаті – громади залишилися з розбитими дорогами
Версія для друкуВерсія для друку

Інформація Аналітичного центру АМУ.

Факт 1. Податковим кодексом України відмінений податок з власників транспортних засобів, кошти з якого направлялися на будівництво, реконструкцію, утримання та ремонт вулиць і доріг у населених пунктах, що належать до комунальної власності, внаслідок чого органи місцевого самоврядування втратили стабільне джерело надходжень до спеціального фонду місцевих бюджетів.

Факт 2. В Державному бюджеті України на 2011 рік було передбачено субвенцію місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах обсягом 1,5 млрд. грн. Пізніше збільшено до 2,4 млрд. грн., а потім зменшено до 2 млрд. грн.

Факт 3. Порядок та умови (затверджений Постановою КМУ від 19.01.2011 р. №52) розподілу цієї субвенції навіть після внесення низки змін залишаються дуже складним для розрахунку, не містять чітких та об’єктивних критеріїв розподілу коштів субвенції між населеними пунктами.

Факт 4. Органи місцевого самоврядування не мають жодного впливу на механізм фінансування та виконавців дорожніх робіт. Згідно з Порядком головним розпорядником субвенції визначено Укравтодор, а відповідальними виконавцями бюджетної програми – Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські держадміністрації, які визначають замовників робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києві та Севастополі.

Факт 5. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про автомобільні дороги» одним з основних обов’язків органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст і інших населених пунктів є забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів, що передбачає будівництво, реконструкцію, утримання та здійснення поточного ремонту вулиць і доріг. Статтею 21 Закону передбачено відповідальність органів місцевого самоврядування за якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів; відшкодування органами місцевого самоврядування збитків користувачам вулиць і доріг, що виникли через їх незадовільний стан.

Відповідно: Відповідальність за стан доріг та вулиць покладена на відповідні органи місцевого самоврядування. В той же час, фінансові ресурси на розвиток та утримання комунального дорожнього господарства сьогодні не закріплені на постійній основі за місцевими бюджетами. Визначення обсягу коштів на ці цілі по кожному населеному пункту залежить від волі Укравтодору. Замовників та фактично виконавців робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах визначають місцеві державні адміністрації. Такий механізм фінансування призводить до погіршення якості дорожньої інфраструктури і, як наслідок, зниження рівня життя громадян.

Аналітичний центр

Асоціації міст України

 

Всі новини