13.07.2016
Законопроект щодо надання соціальних послуг з догляду за людиною з інвалідністю №4853 порушує конституційні норми
Версія для друкуВерсія для друку

АМУ вважає за необхідне повернути проект на доопрацювання

Асоціація міст України розглянула законопроект про внесення змін до Закону України "Про соціальні послуги" (щодо надання соціальних послуг з догляду за інвалідом) (№4853), який знаходиться на розгляді Комітету.

Проект пропонує доповнити статтю 7 Закону України «Про соціальні послуги» положенням про те, що розмір компенсаційної виплати одному з батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику за надання соціальних послуг з догляду за дитиною-інвалідом підгрупи А та Б, а також одному з батьків, подружжю інваліда І групи підгрупи А та Б з дитинства, які надають їм соціальні послуги з догляду, не може бути нижчим (на місяць) прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на день виплати.

АМУ зазначає, що фізичним особам, які надають соціальні послуги, призначаються і виплачуються компенсаційні виплати в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги (затвердженого постановою КМУ від 29.04.2004 №558) компенсація призначається виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1450 грн.) у таких розмірах:

  • 15 відсотків (217,5 грн.) - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам I групи;
  • 10 відсотків (145 грн.) - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування, інвалідам II групи та дітям-інвалідам;
  • 7 відсотків (101,5 грн.) – фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам III групи та хворим, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування

На сьогодні ці компенсаційні виплати виплачуються з місцевого бюджету. Отже, прийняття законопроекту збільшить видатки із місцевих бюджетів  на виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги майже в десять разів, що грубо порушує норми статті 142 Конституції України, відповідно до якої витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. Звертаємо увагу, що при цьому законопроект не містить фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), що суперечить частині третій статті 91 Регламенту Верховної Ради України, адже прийняття законопроекту призведе до збільшення видатків із місцевих бюджетів.

Тому АМУ наголошує на необхідності внесення змін до Бюджетного кодексу та передбачення субвенції із державного бюджету на компенсацію таких додаткових виплат

Окрім цього, експерти АМУ зазначають, що відповідно до Порядку компенсація не призначається, зокрема, фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, яким призначено надбавку на догляд до державної соціальної допомоги згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам». Тому, АМУ вважає за доцільне вносити зміни саме до цього Закону щодо підвищення державної надбавки на догляд до розміру прожиткового мінімуму.

Асоціація міст України звернулася до Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю з пропозицією повернути законопроект №4853 на доопрацювання.

 

 

Всі новини