13.11.2013
Засідання Секції АМУ з питань житлово-комунального господарства
Версія для друкуВерсія для друку

проходить в Києві 4-5 листопада

У заході, що проводиться в рамках Проекту USAID ДІАЛОГ, який реалізує Асоціація міст України, взяли участь 18 представників міст-членів АМУ: Борисполя, Ватутіне, Жмеринки, Запоріжжя, Івано-Франківська, Ірпіня, Коростеня, Кременчука, Кривого Рогу, Ладижина, Львова, Рівного, Таращі, Херсона, Хмельницького, Христинівки, Чернівців, Яготина. Всього було представлено 13 регіонів України.

Основні питання порядку денного:

1. Законопроекти, зареєстровані у Верховній Раді України, які стосуються сфери поводження з твердими побутовими відходами:

  • «Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами» (р.№ 2295 від 14.02.2013 року);
  • «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на перероблення твердих побутових відходів)» (р.№2611а від 18.07.2013);
  • «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо спрямування збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на перероблення побутових відходів)» (р.№2612а від 18.07.2013).

Суть проблеми: законопроектами передбачено:

  • запровадження ліцензування на такий вид господарської діяльності як перероблення та захоронення твердих побутових відходів;
  • обов’язкове створення спеціалізованого комунального підприємства - виконавця послуг з поводження з побутовими відходами, яке має укладати договори зі споживачами на надання зазначених послуг та суб’єктами господарювання на надання послуг з вивезення, перероблення, захоронення побутових відходів;
  • запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки і товарів в упаковці на перероблення побутових відходів;
  • поступове збільшення протягом 2014-2018 років екологічного податку на захоронення неперероблених відходів з 2,93 до 85 гривень за 1 тонну (майже в 30 разів).

Вирішили: пропонувати парламенту під час розгляду цих законопроектів:

  • не допустити запровадження ліцензування у сфері перероблення та захоронення побутових відходів, оскільки це призведе до обмеження в майбутньому доступу нових виробників цих послуг на ринок і, як наслідок, до гальмування впровадження новітніх технологій з оптимізації виробничих технологій з перероблення та захоронення побутових відходів. До того ж діяльність щодо перероблення та захоронення побутових відходів на сьогодні регулюється відповідними правилами та стандартами, затвердженими профільним міністерством, санітарними нормами та правилами тощо. Тому паралельне запровадження ліцензування виглядає надмірним, особливо з огляду на вже сформовану в країні мережу спеціалізованих комунальних підприємств по обслуговування полігонів захоронення побутових відходів;
  • не обмежувати права сільських, селищних, міських рад самостійно визначати організаційну форму та повноваження комунальних підприємств у сфері поводження з твердими побутовими відходами;
  • підтримати запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці з наступними розподілом таких коштів пропорційно між містами в залежності, наприклад, від чисельності населення.

2. Проекти нормативно-правових актів, розроблені Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України з питань управління багатоквартирним будинком:

  • «Про управління багатоквартирним будинком»;
  • «Про особливості права власності у багатоквартирному будинку».

Суть проблеми: законопроектами передбачено суттєві зміни у сфері управління та обслуговування багатоквартирними житловими будинками, а саме пропонується:

  • змінити умови прийняття рішення щодо управління, розпорядження спільним майном у багатоквартирному будинку зі 100% згоди співвласників на 50% або 75% голосів в залежності від важливості питання;
  • скасувати поняття балансоутримувач багатоповерхового житлового будинку та запровадити інститут управителів;
  • відмовитися від тарифного регулювання послуг з утримання будинків та прибудинкових споруд і перейти на договірні відносини між співвласниками багатоквартирного будинку та управителями.

Вирішили: концептуально підтримати законодавчі ініціативи Мінрегіону в цьому напрямку, а також додатково пропонувати доповнити ці законопроекти нормами, які:

  • встановлять обов’язковий перелік послуг з утримання будинків та прибудинкових споруд, що надаватимуться управителями;
  • врегулюють питання списання з балансу міських рад та/або комунальних підприємств багатоквартирних житлових будинків, які повністю перебувають у спільній приватній власності;
  • спростять порядок встановлення меж прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків;
  • закріплять відповідальність співвласників за стан багатоквартирного житлового будинку.

Пропозиції, які висловили учасники засідання, будуть опрацьовані в Аналітичному центрі та передані у профільний Комітет Верховної Ради України.

Аналітик АМУ Я.Рабошук презентував учасникам результати соціологічного дослідження у сфері житлово-комунального господарства (рівень задоволеності мешканців якістю житлово-комунальних послуг, їх ставлення до окремих реформувань в системі ЖКГ). Зокрема, задоволеність жителів окремими видами житлово-комунальних послуг можна оцінити як задовільну із середньою оцінкою 3,6 за п’ятибальною шкалою; середня оцінка жителями рівня благоустрою складає 3,2. При цьому спостерігається низький рівень підтримки жителями реформ в галузі житлово-комунального господарства. Так, в містах-обласних центрах необхідність створення ОСББ підтримується лише 25% опитаних, а передачі у приватну власність комунальних підприємств - не більше 10 % опитаних.

 

 

 

 

Всі новини