15.07.2016
Застосування органами місцевого самоврядування законодавства в сфері освіти в умовах децентралізації
Версія для друкуВерсія для друку

обговорили під час практикуму на Луганщині у рамках проекту ПУЛЬС

14 липня у Сєвєродонецьку Луганської області відбувся практикум із застосування законодавства  в сфері освіти в умовах децентралізації. Захід відбувся в рамках реалізації проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)», що впроваджує Асоціація міст України за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку.

В заході прийняли участь заступники міських (селищних) голів, начальники управлінь (відділів) освіти міст та селищ - членів ВАОМС «Асоціація міст України» Луганської області (21 особа).

Відкрила захід та привітала учасників виконавчий директор Луганського регіонального відділення Асоціації міст України Наталія Бойко.

Модератором практикуму виступила Ірина Цимбал, колишній директор департаменту освіти та науки Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, ректор Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Під час практикуму проведений аналіз нормативно-правових актів Уряду та ОДА, що регламентують децентралізаційну реформу в освітній сфері:

- Постанова Кабінету Міністрів України №777 від 27.08.2010 р. «Про затвердження Положення про освітній округ»

- Постанова Кабінету Міністрів України № 79 від 20.01.2016 року (нова редакція Положення про освітній округ)

- Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1340 від 16.12.2015 року

- Наказ департаменту освіти та науки ЛОДА  №48/1С від 24.02.2016 року

Необхідність реформування школи обумовлена відсутністю сучасного навчального обладнання, не готовності випускників шкіл до свідомого вибору життєвого шляху.

«Завданнями у сфері реформування освіти для місцевих органів влади є: організаційна підготовка до початку роз’єднання різних ступенів навчальних закладів системи загальної середньої освіти; створення (або збереження) відповідно до місцевих потреб за узгодженням з територіальними громадами різних видів навчально-виховних закладів; підготовка до проведення зовнішнього незалежного оцінювання після отримання базової середньої освіти і організація вступу до академічних і професійних ліцеїв випускників шкіл ІІ ступеня за показниками ЗНО; прогнозування потреб у педагогічних працівниках для забезпечення нової структури і змісту загальної середньої освіти; узгодження обсягів державного замовлення на підготовку педагогічних працівників; організація перепідготовки (додаткового навчання) вчителів початкової школи, учителів інтегрованих навчальних курсів. Тим більше, що всі дії підкріплені фінансовими ресурсами», - зазначила Ірина Цимбал.

У ході практикуму учасники обговорили проблемні питання створення освітніх округів та опорних шкіл, а саме:

- аналіз діючої мережі та вивчення демографічної ситуації в громадах;

- аналіз та забезпечення ресурсів для створення й розвитку матеріально-технічної бази загальної середньої освіти;

- розроблення проектів регіональних планів оптимізації мережі навчальних закладів системи загальної середньої освіти

- обговорення проектів планів оптимізації мережі навчальних закладів з територіальними громадами та працівниками системи освіти

- уточнення планів оптимізації мережі навчальних закладів

- забезпечення управлінсько-організаційного супроводу підвищення кваліфікації педагогів загальноосвітніх навчальних закладів

Ткачьова Тетяна Миколаївна, в.о. директора освіти та науки ЛОВЦА  поділилась результатами проведення обласного конкурсу на створення опорних шкіл.

Досвідом створення опорних шкіл в Попаснянському районі поділилась Марина Донцова, начальник відділу освіти Попаснянської РДА.

Тихоновський Сергій Гаврилович, експерт АМУ з правових питань зазначив про необхідність системної роботи та узгодження створення освітніх округів та опорних шкіл із Перспективним планом формування територій громад Луганської області.

За підсумками обговорення були затверджені певні рекомендації щодо створення освітніх округів та опорних шкіл на Луганщині:

1.Необхідна розробка плану створення освітніх округів на території всієї Луганської області (частині підконтрольній українській владі)

2. Опорні школи мають брати участь у складанні карти доріг, які слід відремонтувати, бо йдеться про життя 30–40 дітей, які будуть їхати в шкільному автобусі. Причому мова повинна йти не тільки про покриття доріг, а й про створення лісозахисних смуг на випадок снігопадів, які паралізують  довезення дітей до школи вчасно та безпечно.

3.Необхідно створення зразкових опорних шкіл. Ініціативу мають проводити на місцевому рівні. Зразкові опорні школи повинні стати зразком інновацій у навчальному процесі, викладанні, педагогічній думці.

4. Необхідно на Луганщині об’єднати малокомплектні школи до 1 вересня 2016 року.

5. Паралельно зміни мають відбутися у самій системі керівництва освітою «на місцях», тобто райвно мають поступитися місцем відповідним органам об’єднаних територіальних громад, які керуватимуть освітою. 

Всі новини