06.05.2016
Про ремонт доріг і постійні намагання відібрати в органів місцевого самоврядування місцевий акциз
Версія для друкуВерсія для друку

перший заступник Виконавчого директора АМУ О.Слобожан в ефірі "112 Україна"

5 травня Перший заступник Виконавчого директора АМУ О.Слобожан коментував питання закупівлі вакцин, ремонту доріг та деофшоризації в ефірі телеканалу "112 Україна".

О.Слобожан: "Про болюче питання. У позаминулому році держава передбачила так званий місцевий акциз з нафтопродуктів на ремонт доріг. У минулому році було подано 10 законодавчих ініціатив, щоб забрати цей акциз від органів місцевого самоврядування. Чому це відбувається? Тому що подолано монополію «Укравтодору». Органи місцевого самоврядування – міський голова і депутат місцевої ради – почали шукати компанії, які гарантують якість доріг і почали замовляти в них ці послуги. Ось чому продовжують з’являються ці законопроекти.

Нещодавно, 21 квітня, група народних депутатів знову реєструє законопроект. Вони пропонують соціальну справедливість. І кажуть, давайте 30% цього акцизу заберемо в область, щоб на рівні області рівномірно розподілили кошти на дороги державного значення.

В чому тут загрози. По-перше, втрати місцевих бюджетів. У них віднімуть фактично 3,5 млрд. грн тих коштів, які заплановані на дороги. По-друге, планування. Коли є стабільне джерело – можна щось планувати і замовляти послуги, адже це серйозні компанії, які нестимуть відповідальність за якість. А так як весь час з’являються намагання відібрати ресурс - органи місцевого самоврядування не можуть планувати кошти.

Інший момент. 91 стаття Бюджетного кодексу України вже сьогодні дозволяє спрямовувати надлишок цих коштів на дороги державного значення. Ось Вам приклад з Хмельницької області, селище Маків. Селище отримало кошти по місцевому акцизу. Селищний голова у першу чергу відремонтував дорогу не до сільської ради, а до заправки, яка стоїть на міжнародній трасі. Цього не зробив «Укравтодор», хоч це ділянка дороги державного значення. До того 10 років дороги взагалі не ремонтувалися. Так вони домоглися збільшення надходжень, тому що всі транзитні фури стали заправлятися у селищі. А тепер їм кажуть – віддайте це на область.

Якщо органи місцевого самоврядування залишать у спокої – то вже наступного року ми відчуємо значне покращення зі станом автомобільних доріг по всій Україні. Ми сподіваємося, що законопроект №4495 не пройде і Верховна Рада України його не підтримає".
Повний відеокоментар:

Всі новини